Singapore

Posted by on augustus 3, 2024

Vanochtend rustig ontbijt en koffie halen en 9.45 gaan we naar het vliegveld. Inchecken gaat snel en ook door security zijn we zo. De vlucht verloopt goed, je merkt wel dat Singapore Airlines nog erg voorzichtig is met enige vorm van turbulentie! We landen om ca. 16.30 en ook hier loopt het soepel, het langst duurt het invullen van je toegang tot het land en dan ‘geautomatiseerd’ door de poortjes, wat bij mij en Alice niet lukt zonder hulp ;-). De bagage hebben we ook zo en dan naar het hotel. Een Grab is zo geregeld en in 25 minuten zijn we er. Das wat anders dan in Vietnam, rustiger en ordelijk verkeer en een vrij kleine hotelkamer ;-). We zijn verwend geraakt! Prima hotel aan de rand van Chinatown! Ff spullen weg en dan eten, op naar een food center! Helaas is m’n padang stalletje al dicht, er staat een rij bij een dumpling stalletje, daar ga ik in de rij staan voor Rosalie en mij. Alice en Florian gaan voor Thais. We eten geweldig, alles is lekker! Afsluiten met een wandelingetje door Chinatown en nog ff wat kouds mee naar de kamer.

De volgende dag na het Starbucks ontbijt gaan we Chinatown verkennen. De vorige keer was parfum hier een stuk goedkoper dan bij ons, helaas is dat nu niet meer het geval. Dit is de netste Chinatown ter wereld denk ik. Nog ff op zoek naar streetart maar dat is minimaal. We gaan voor een vroege lunch ivm de verwachte drukte. De kids satay en Alice en ik nasi padang, heerlijk!! Daarna nog ff verkennen en dan terug naar hotel om ff af te koelen ;-). Daarna gaan we naar de bioscoop, met een Grab naar het winkelcentrum en daar naar Despicible Me 4. Nu weer een normale bios ipv zo’n luxe ;-). Leuke film en lekker om ff koel te zitten en toch iets mee te maken van Singapore. Ja om te zien hoe de bioscoop ervaring hier is, vooral dus wat je kunt snacken, hele maaltijden kun je bestellen! Daarna struinen we nog door het winkelcentrum maar helaas zijn de prijzen of hoger dan bij ons of hetzelfde. Dan een Grab naar Gardens by the Bay. Het is inmiddels alweer 17.30. Mooie plek om rond te kijken en omdat het al wat later wordt en we gelezen hebben dat de luchtshow het mooist is besluiten we om hier wat te gaan eten en te wachten op de show. Gelukkig is het eten weer top, vooral dus duurder op deze plek. Wij hebben Thais en de kids vleugeltjes met frites, zucht ;-). En ja de show is heel populair, het is heel erg druk als de show begint maar het is de moeite waard. Grootste nadeel is de leegloop daarna en dus om dan vervoer te kunnen krijgen. Wonderbaarlijk lukt het toch vrij snel alleen kan hij niet bij ons komen door de drukte. We lopen hem dus tegemoet. Deze chauffeur praat wat meer en schijnbaar is zijn beeld van Nederland drug trafficking en onveiligheid! Wow. Geloof dat we iets aan ons imago moeten doen! Ok ca. 21 uur zijn we weer op onze kamer.

Vandaag ga ik het ontbijt halen. Koffie, sap, icetea en wat van een bakkertje. Ik merk dat we, zelfs ik ;-), het bezichtigen wat moe zijn. Toch verzin ik wel iets. Eerst naar Fort Cannery Park, pittige wandeling en in het park wat stijging ;-). We gaan in het sjieke hotel wat drinken. Hier betaal je voor 1 cola net zoveel als voor 4 drankjes in een food center ;-). Ach het is lekker koel, dat is in een food center niet zo. We maken de wandeling door het park af en nemen dan een Grab naar Satay Street (Lau Pa Sat food center), da’s een wat overzichtelijkere food center en met lunch flink druk. Een tafel lukt maar dan iets uitzoeken ;-), de kids willen roti canai maar die vinden we niet, dat gaan we vanavond doen. Nu dus hainanese chicken voor Alice en Rosalie, top. Teriyaki zalm spiesjes met rijst voor Florian, top, behalve het ‘rauwe’ ei erbij. En ook voor de Hokkien mie, ook top, deze keer lust ik echt nog wel wat en wil ik de char kway teow noedels, ook lekker, zeker met de chili/sambal erbij! Geweldig die food centers! Daarna wandelen we terug naar het hotel, het ‘programma’ voor vandaag zit erop ;-). Het is ook al 15 uur. Helaas is de kamer nog niet opgeruimd dus we moeten nog ff weg. Dan lekker ff relaxen tot het avondeten. We gaan dus Indiaas eten met parathas, roti canai, met curries. Erg lekker, 2 curries met kip (tikka masala en Rogan josh) en een vegetarische met dahl. Top! Als toetje probeer we een stuk durian! Het is een heel vreemd stuk ‘fruit’, het ruikt heel sterk en nu dus zelf geproefd en vies vind ik het niet. Het is vooral vreemd, tussen zoet en hartig in, en met een aparte structuur: zacht en smeuïg. Het lijkt mij als het wat kouder is lekkerder. In ieder geval weer een ervaring rijker. De anderen proeven ook allemaal en vinden het niets ;-).

Vandaag de laatste dag in Singapore, ik haal weer ontbijt spullen en we besluiten om alle bagage mee te nemen naar het water pretpark en vanaf daar meteen naar het vliegveld te gaan. Het is dus wat gezeul met alles om bij de cabana te komen. In het park hebben we dus een plekje gehuurd met ligplekken, ventilator en een kluisje en we kunnen dus al onze zut er kwijt 😉 ipv kluis huren. Het is ff zoeken en voelen om die cabana te vinden ;-). Dan hebben we een fijn dagje relaxen, glijden en zwemmen. Vooral de Riptide Rocket glijbaan is top, een soort water achtbaan, je gaat omhoog en omlaag. Heel leuk! Handig met de cabana is dat we makkelijk kunnen omkleden enzo. Om 16.30 gaan we met alle zut op weg naar het vliegveld. Daar willen de kids graag bij Shake Shack eten, prima, maar Alice en ik gaan nog een keer naar de food court, weer top, wonton noedels, fried rice en dumplings in chili oil en black vinegar. Hoe sluit ik deze reis weer af. Over ca. 4 uur vliegen we terug, de tijd gaan we overbruggen met internet, dit posten en chillen. Op naar de volgende, weer hebben wat klaar staan…. Athene in oktober en New York en Philadelphia in april/mei!