Op de dag dat we moeten vertrekken krijg ik een mail van Lufthansa dat onze vlucht is geannuleerd! Hmmm ff kijken wat nu? Na contact met reisorganisatie Tioga, die dus zeggen niets te kunnen doen, wel de tip om toch naar het vliegveld te gaan. Daar kunnen de mensen van Lufthansa misschien wel wat doen. Ondertussen zie ik ook een alternatief in de Lufthansa app, wat eigenlijk geen alternatief is, op de wachtlijst voor een directe vlucht met KLM een dag later. Nou we gaan maar op ons gemak inpakken, ontbijten en dan naar het vliegveld. Contact met thuis, Ber en papa en krijg zelfs creditcard printjes van Ber, just in case! Op het vliegveld staat een vrij korte rij bij de Lufthansa incheckbalie, maar nog geen personeel. Na bij de mensen die er staan te informeren zou er personeel moeten komen tussen 12.30 en 13 uur. Dat is dan nog een klein uur. Alice en de kids gaan naar de foodcourt en ik blijf in de rij staan. Lang leve telefoon om wat te doen te hebben (vluchten zoeken enzo). Rond 12.45 is er personeel en gaat het vrij snel. Alice is er dan weer bij en als we geholpen worden, of eigenlijk niet. We krijgen een kaartje met nummers om te bellen, ik vraag nog of we eventueel zelf iets mogen boeken en dat terug krijgen, zegt de dame, na overleg, dat dat zo is. Voelt nog niet zo zeker! Nou eerst maar ff lunchen. Inmiddels zijn er geen betaalbare vluchten voor vandaag of morgen maar op zaterdag wel. En betaalbaar is dan een ruim begrip ;-). Ik boek in ieder geval vast een hotel voor vannacht, mooi hotel met zwembad. We lopen nog een keer naar de balie en worden nu meteen geholpen. Nee ze kunnen nog steeds niets omboeken, nogmaals de vraag of ik zelf iets mag boeken. Ja in principe wel, maar hij kan ook geen “bewijs” meegeven. Nog wel de tip, probeer eerst het nummer te bellen. Okay, we gaan naar het hotel en dan bellen, op het vliegveld ook al geprobeerd maar toen werd er gezegd later terug te bellen ivm drukte. Hotel is top en daar gaan we bellen met 2 telefoons tegelijk, eerst het bericht om later te proberen en dan komen we een stapje verder, daadwerkelijk in de wacht staan ;-). Na zo’n 40 minuten komen we er door (Alice had niet door dat we er door waren, gelukkig hoorde ik het wel ;-)) maar dat gaat zo raar, ze vragen om je boekingscode en dan sta je weer in de wacht zonder dat er iets gezegd wordt, heel irritant. We blijven hangen, na een keer of 4, 5 zijn we steeds wat verder. De dame kan nog niets doen omdat ze geen alternatieve vluchten kan vinden of wat dan ook. Dan vertel ik dat er een vlucht is op 3 september met KLM die ik zelf kan boeken kan zij die boeken? Na weer opeens in de wacht, zucht, inmiddels 1 uur 15 aan de lijn. Als ze weer terug is zegt ze dat zij die niet ziet. Weer vraag ik of ik zelf mag boeken en dan refunded wordt? Ja hoor dat zou geen probleem moeten zijn. Weer vraag ik of ze dat wil bevestigen op mail: Nee, dat kan ze niet, zij is alleen van reserveringen. Zucht, what to do, het is een flink bedrag……..!! We doen het, alles invullen dan nog stoelen kiezen, zucht, nog duurder om bij elkaar te zitten, grrr. Dan betalen, shit de daglimiet op onze rekening kan niet zoveel betalen op 1 dag! Grrr…. Nogmaals de riedel invullen, zijn die stoelen weg, iets anders kiezen maar verder uit elkaar dat willen we niet met de kids! Ik kijk nog een keer naar andere mogelijkheden van vluchten maar dat wordt er niet beter op! Nogmaals die vlucht, nu kunnen we helemaal geen stoelen meer kiezen! Is dit het vasthouden van stoelen omdat ik de boeking bijna heb gedaan? Zijn ze echt weg? Is de vlucht bijna vol? Hmmm ik kan nog steeds voor 4 personen boeken, dan na een “we regelen eventueel in het vliegtuig of bij het inchecken wel dat we bij elkaar zitten!” (ging iets minder vriendelijk toen ;-)), want de kids stuiteren bij het vooruitzicht alleen te zitten en Alice wil ook niet tussenin zitten! We boeken! Na het boeken, betalen via zakelijke rekening, staat er een knop stoelen kiezen, zucht, nu kunnen we opeens veel meer kiezen en zitten we gewoon bij elkaar. Wat zijn de luchtvaartmaatschappijen toch hufters!! Nu nog een extra hotelnacht boeken. Dat is wat moeilijker, het blijkt labor day weekend te zijn. Het hotel waar we zitten heeft alleen nog een suite van 8000 CAD! Gelukkig vind ik iets bij Sheraton Four Points, achteraf blijk ik dat verkeerd geboekt te hebben, ook voor vannacht, dat hoor ik een dag later bij die receptie, dus ook nog een niet gebruikte overnachting! Die declareer ik straks ook gewoon! Zo alles geregeld, nu gewoon profiteren van wat extra dagen hier, relaxen, lekker eten, gewoon wat extra dagen ;-). Eindelijk rust, lekker ff zwemmen, het is echt een fijn hotel! We gaan Italiaans eten, best goed maar wat een porties!! Dan chillen en slapen.
De volgende dag rustig starten met ontbijt en ff zwemmen. Om 12 uur regel ik een Uber om ons naar het volgende hotel te brengen. Daar aangekomen, ritje van 10 minuten max, hebben ze geen reservering! Hmmmm daar kom ik erachter dat ik verkeerd geboekt heb! Gelukkig zijn er nog kamers, we kunnen er zelfs meteen in, het is 12.15! Ook de shuttlebus naar het vliegveld vast gereserveerd, 14 uur. Ff chillen en dan een ramen lunchen, prima lunch. Nog ff wat drinken en fruit regelen en dan terug naar onze kamer. We komen in een mall, maar dan vooral Aziatisch en de supermarkt, zeg maar een Orient ++!! Dan Ff bijkomen en dit stukje schrijven, komt er nog een aanvullinkje, ook in het fotoboek ;-).
We eten bij een Chinese foodcourt, helaas is die meer voor de lunch. Gelukkig kunnen we nog wel hainanese kip krijgen met lekkere chili en lenteuisaus. De kids gaan voor curry met roti. Prima maal in een authentieke setting!! Eenmaal terug wat fruit eten en inchecken. Morgen dan toch naar huis, als het goed is ;-). Om 14 uur met de shuttle.
DDay, vandaag naar huis. Het wordt een bewolkte dag, zelfs wat fris. We gaan op tijd ontbijten zodat we ook op tijd kunnen gaan lunchen. McCafe, prima koffie en een bagel voor mij, helaas voor Florian kan hij nog geen burger oid bestellen ;-). Als we terug op de kamer zijn zie ik het bericht dat onze vlucht vertraagd is, 1 1/2 uur! Het zal toch niet!!! Ik loop naar de receptie om te er kijken of we nóg wat langer kunnen blijven en shuttle een uur later reserveren, gelukkig geen probleem! Wat dat betreft prima service hier!! Dan krijg ik ook nog bericht dat Lufthansa ons omgeboekt heeft naar de vlucht waar we al op zitten, WTF!!! Zucht, maar weer bellen, nr is in Engeland, lang in de wacht, zucht! Dan helder moment, in de kamer ook een telefoon en we hebben het nr nog. Effe gedoe omdat we geen buitenlijn krijgen, via de receptie lukt het om te bellen, weer doorschakelen naar kamer want dit zal wel ff duren. Valt mee, een 20 minuten ;-). Dame aan de lijn vertelt dat het geen dubbele boeking is, dat komt goed, zij kunnen dat blijkbaar zien. Financieel moet je daarna regelen. Nou nogmaals, ik ben benieuwd hoe dat straks gaat, we hebben genoeg te declareren, compenseren, etc. Daarna gaan we lekker lunchen, top pork dumplings en een ok bahn mi. Dan klaar maken voor de vlucht, lekker douchen en laatste spullen inpakken.
De shuttle brengt ons snel naar het vliegveld. Daar kunnen we snel onze bagage kwijt. Ik vraag nog naar de eventueel dubbele boeking. Toch naar Lufthansa, weer uitgelegd en weer dat het goed komt ;-). Deze mevrouw noteert wel dat we geboekt hebben bij KLM met het nr van KLM bij de reservering van Lufthansa. Het komt goed! 😉 De security gaat ook heel snel en nu ga ik er vanuit dat we vliegen en sluit ik deze vakantie af, volgend jaar is nog onbekend ivm verhuizing naar Rosmalen!